دسته بندی نشده

سنگ قبر زیبا / 15 نمونه از زیباترین سنگ های مزار کار شده در ایران

50 نمونه از زیباترین و قشنگ ترین سنگ های قبر و مزار که در ایران اجرا شده است به همراه عکس / معرفی سنگ قبر لاکچری

15 نمونه از زیباترین و جدیدترین نمونه های سنگ مزار در ایران و جهان همراه با نمونه عکس اجرا شده …

 


سرفصل های مقاله در یک نگاه :

  • 15 نمونه از زیباترین سنگ های قبر در ایران
  • معرفی زیباترین آرامستان های دنیا

آنچه که در مقدمه و شروع باید بدانید ….

سنگ های مقبره و مزار دارای تنوع کمی هستند ولی با این حال طرح های بسیار زیادی از آن مشاهده میکنیم . عمده زیبائی سنگ های مزار ارتباط مستقیم با طرح اجرائی آن میباشد . بعضی از طرح های موجود از سنگ های معمولی ساخته شده اند ولی با این حال به دلیل اجرای زیبا به کارهای چشمگیری تبدیل شده اند . در سنگ های قبر طریقه اجرای آن بسته به خلاقیت و تجربه می باشد . در این مقاله قصد داریم زیباترین سنگ های مقبره را به اشتراک بگذاریم . همه ما دوست داریم مقبره ای زیبا و به یادماندنی برای عزیزان از دست رفته بسازیم که یاد و خاطره آن ها در ذهن ما بماند . در این مقاله قصد داریم که زیباترین سنگ های قبر ایران معرفی کنیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .

رتبه اول سنگ قبر زیبا نصب شده در ایران :

اولین سنگ قبر زیبا , سنگ برزیلی با طراحی ساده و ایتالیایی میباشد . سنگ برزیلی جزو با کیفیت ترین سنگ های مزار مشکی وارداتی میباشد که زمینه بسیار شفاف و صیقلی دارد . سنگ برزیلی جزو سنگ های وارداتی میباشد و از قیمت و کیفیت بالائی برخوردار است . در این طرح از یک عدد سنگ برزیلی سایز 180 در 60 استفاده شده است و کتیبه بر روی آن سوار شده است . در این نمونه از دو عدد سنگ استفاده شده است . سنگ روی آن ساده و بدون طراحی میباشد که در سمت چپ آن نواری آهنی کشیده شده است . این نوار تا کتیبه عمودی ادامه دار میباشد و اطلاعات متوفی به جای سنگ اصلی بر روی کتیبه درج شده است . این سنگ باید از ظاهر شفاف و یکدستی برخوردار باشد .

تضاد رنگی گل آرائی قرمز با سنگ مشکی براق بسیار زیبا و چشم نواز میباشد با این حال میتوانید از رنگ های دیگر برای تزئین آن استفاده نمائید . پاک کردن و نگهداری از این سنگ به دلیل کیفیت بالا سنگ بسیار راحت میباشد و از طول عمر بسیار بالائی برخوردار میباشد . دور تا دور سنگ از ابزار فاری استفاده شده است تا شکلی منحنی مانند را القا نماید . این محصول به عنوان زیباترین سنگ مزار در ایران در سال 1400 شناخته شده است و نمونه های زیادی از آن اجرا شده است . شما میتوانید برای بررسی تخصصی و قیمت سنگ قبر برزیلی به فروشگاه دسته بندی سنگ قبر سنگ قبر برزیلی مراجعه نمایید .

رتبه دوم : سنگ برزیلی سفید با طراحی خاص نمونه خارجی :

رتبه دوم زیباترین سنگ های مزار و قبر سنگ برزیلی سفید

همانطور که در طرح قبلی گفتیم سنگ برزیلی جزو با کیفیت ترین سنگ های گرانیت میباشد که زمینه بسیار شفاف و صیقلی را دارا میباشد . این سنگ مزار جزو جدیدترین مدل های سنگ های مزار میباشد که طرح و نقشی متفاوت نسبت به سایر سنگ ها را دارد . ما اطلاعات این سنگ را در محصول قبلی توضیح دادیم و تنها تفاوت آن در تفاوت رنگ آن میباشد .

رتبه سوم : سنگ مزار برزیلی قرنیز دار ایستاده :

رتبه سوم سنگ های مزار گرانیت برزیل مشکی

این سنگ مزار نیز جزو زیباترین سنگ های مزار در ایران میباشد که از قیمت بالائی برخوردار است . ضخامت سنگ این مدل 6 سانت الی 3 سانت میباشد که قطر آن رابطه مستقیم با طرح و نقش آن دارد . این مدل سنگ از جدیدترین و زیباترین سنگ های مزار در ایران میباشد که طراحی آن در کارخانه سنگ زمرد انجام گردیده است . سنگ های مزار برزیلی جزو سه رتبه اول را می باشند که تفاوت و زیبائی آن ها با سایر سنگ ها بسیار واضح میباشد .

رتبه چهارم : گرانیت سبز بیرجند طرح دار در رده سنگ های رنگی مزار :

رتبه چهارم زیباترین سنگ های مقبره گرانیت سبز چرمی همراه با کتیبه

با نگاهی مختصر در آرامستان ها میتوان متوجه شد که یبشتر سنگ های اجرائی برای مزار به رنگ سفید و یا مشکی میباشد . با این حال خیلی از افراد به دنبال کار ها و رنگ های خاص دیگر برای مقبره هستند . در رده چهارم زیباترین سنگ های مزار , گرانیت چرمی بیرجند قرار دارد که دارای ظاهری کاملا متفاوت نسبت به سایر کارها دارد . رنگ زمینه سبز لجنی میباشد که دارای خط های سبز و فسفری بر روی آن میباشد . گرانیت بیرجند از مقاومت بالائی برخوردار است و در شرایط جوی ناپایدار استقامت بالائی را دارد .

رتبه پنجم : سنگ مزار با گرانیت مشکی برزیل اجرای ساده

رتبه پنجم زیباترین سنگ مزار و قبر با طراحی ساده و ایجاد باغچه بین سنگ های مقبره

باز هم گرانیت برزیل در لیست زیباترین سنگ های مقبره قرار دارد . زیبائی سنگ برزیل تا حدی است که در اجرا های ساده نیز بسیار زیبا تر از سایر سنگ ها میباشد . در این نمونه سنگ گرانیت مشکی برزیل ابزار قاشقی خورده است و خطاطی روی آن با دستگاه طراحی و انجام شده است . فونت زیبا و خاص به زیبائی این سنگ افزوده است که با نرم افزار طراحی و سی ان سی اجرا شده است . قرنیز های زیرین سنگ هم از گرانیت برزیل تشکیل شده است که با سمنت بلاست بر روی آن آیه های قرآن درج شده است .

سنگ های بالا سری ( کتیبه ) همراه با عکس و نوشته میباشد که تماما از دستگاه برای چاپ آن ها استفاده شده است . سنگ عمودی و یا کتیبه این نمونه نیز از گرانیت مشکی برزیل استفاده شده است که باعث یکدست بودن کار میشود . شاید چشم نواز ترین قسمت این نمونه باغچه بینابینی بین دو سنگ مقبره باشد که تا زیر سنگ های کتیبه امتداد دارد . اگرچه در باغچه به کار برده شده جای خالی گل های رنگی به شدت حس میشود اما به طور ساده نیز زیبائی خود را دارد .

رتبه ششم : سنگ مزار نانو ایرانی همراه با باغچه :

رتبه ششم زیباترین سنگ قبر مربوط به سنگ مزار نانو ایرانی میباشد که از قیمت و کیفیت خوبی برخوردار میباشد .

سنگ مزار نانو جزو سنگ های باکیفیت و بسیار مناسب در عرصه سنگ های مقبره میباشد که روز به روز به تقاضای آن اضافه میشود . در این طرح از سنگ ساده نانو استفاده شده است . طراحی ساده و شیک باعث چشم نوازی آن شده است . بر روی سنگ اطلاعات متوفی به صورت ساده درج شده است و با یکدست قرنیز بالاتر از سطح زمین استفاده میشود . در سمت چپ سنگ نیز باغچه ای کوچک ساخته شده است که میتوانید با سلیقه خود دیزاین آن را بر عهده بگیرید . سنگ های نانو از کیفیت و قیمت بسیار خوبی بهره مند هستند و در اجرا به دلیل شفافیت و جلای آن ها , از سنگ های دیگر زیباتر به نظر میرسند .شما میتوانید قیمت و مشخصات اصلی این محصول را در فروشگاه چک کنید و یا اینجا کلیک کنید .

رتبه هفتم : سنگ مرمر نباتی با طراحی متفاوت :

سنگ قبر زیبا و قشنگ مرمر نباتی جزو برترین سنگ های مقبره

سنگ مرمر نباتی جزو سنگ های با کلاس و لاکچری در زمره سنگ های مقبره میباشد . مرمر ها زیباترین سنگ های طبیعی میباشند که که تنوع رنگ زیادی را دارند ولی در حیطه سنگ های مقبره از بیشتر از رنگ های آبی – نباتی – صورتی و سبز استفاده میشود . در این طرح از دو عدد سنگ مربع برای رویه مزار استفاده شده است که با دو عدد قرنیز پوشیده شده است . ارتفاع سنگ با سطح زمین با سنگ مرمریت مارشال پوشانده شده است . زیباترین قسمت این طرح , کتیبه و یا بالاسری مقبره میباشد که تماما با دست به صورت حرفه ای با دست ابزار خورده است . عکس رنگی و با کیفیت از ویژگی بعدی آن میباشد که آن را جزو زیباترین سنگ های مزار قرار داده است .

رتبه هشتم : سنگ گرانیت مشکی سیمین با ابزار پروانه ای

رتبه هشتم زیباترین و قشنگ ترین سنگ های مزار در ایران

سیمین جزو شناخته شده ترین سنگ ها میباشد که از کیفیت و دوام بسیار بالائی بهره مند است . عکس بالا از دو قسمت تشکیل شده است که سنگ زیرین آن ساده مزاری میباشد و قسمت روی آن ابزار پروانه ای خورده است . سایز سنگ روی کمی کوچکتر از سنگ زیرین آن میباشد که به قول معروف تو چشم تر باشه ! برای حکاکی روی سنگ از روش دستی استفاده شده است که در بعضی مواقع از نمونه طراحی با دستگاه آن زیبا تر نشان داده میشود . دور تا دور مقبره با باغچه ای با عرض بیست سانت پوشیده شده است که حجم بالا گل کاری میتواند چهره زیباتری داشته باشد . شاید این نکته باز حایز اهمیت باشد : زیباترین سنگ قبر بیشتر به اجرای سنگ بستگی دارد.

رتبه نهم زیباترین سنگ قبر: سفید ازنا سه تیکه

زیباترین سنگ قبر رتبه نهم با سنگ ازنا سفید

سنگ طبیعی ازنا و الیگودرز جزو زیباترین سنگ های طبیعی سفید میباشد که در دسته سنگ های چینی قرار میگیرند . ویژگی های سنگ ازنا مناسب سنگ مقبره میباشد و طول عمر بالائی را نیز دارند . این نمونه از سنگ سفید از سه عدد سنگ مستطیل موچک تشکیل شده است که هر کدام اسم جداگانه ای را دارند . به دلیل سه طبقه بودن آرامگاه از سه سنگ جدا استفاده شده است . دورتا دور سنگ با باغچه پوشیده شده است و یک کتیبه کوچک بالاسر آن درج شده است . مهمترین نکته در اجرا سنگ های مزار باغچه میباشد . طراحی باغچه در زیبائی سنگ مزار شاید مهمترین فاکتور باشد . باغچه زیبا و قشنگ کمک بسیار شایانی به زیبائی سنگ مقبره میکند .

رتبه دهم قشنگ ترین سنگ قبر : انیکس سبز

زیباترین سنگ مرمر ایران برای مقبره و مزار

سنگ های مرمر جزو زیباترین سنگ های طبیعی میباشد که معدن آن در سراسر ایران یافت میشود . مرمر سبز جزو پرکاربردترین سنگ های مزار در ایران میباشد که در مکان های مذهبی به وفور استفاده میشود . در طرح بالا از دو عدد سنگ مرمر برای روی قبر استفاده شده است و جزو زیباترین سنگ قبر در ایران میباشد . از مرمر بیشتر در فضای بسته استفاده میشود .این نمونه ها از قیمت بالائی برخوردار هستند .

رتبه یازدهم زیباترین سنگ قبر به سنگ نانو خارجی اختصاص دارد :

زیباترین سنگ قبر و مزار در ایران سفید نانو خارجی بسیار قشنگ و ساده و ارزان

نانو های خارجی از کیفیت و جلای بسیار بالائی برخوردار هستند . به دلیل بالابودن هزینه های واردات قیمت تمام شده نانو های خارجی بسیار بالاتر از نمونه های مشابه ایرانی میباشد . در نمونه بالا که جزو زیباترین سنگ قبر در ایران محسوب میشود از سنگ نانو خارجی استفاده شده است که به صورت بسیار ساده و شیک استفاده شده است . عمده زیبائی این طرح بسته به ساده بودن اجرای آن است و تضاد رنگ سنگ با گل آرائی بغل سنگ . تضاد رنگی نارنجی و سفید بسیار زیبا و چشم نواز میباشد .

رتبه دوازدهم قشنگترین سنگ مزار به سنگ مرم شاهانه با اجرای شاهانه تعلق دارد :

دوازدهمین سنگ زیبا برای قبر و مزار در ایران به همراه عکس سنگ مرمر نباتی

مرمر شاهانه از سنگ مرمر نباتی تشکیل شده است که جزو لاکچری ترین سنگ های مزار در ایران میباشد . در نگاه اول بالاسری زیبا و گوی های جلو سنگ بیشترین جلوه را در سنگ دارد .در قسمت رویه سنگ از سه عدد سنگ نباتی استفاده شده است که هر کدام از آن ها به صورت اختصاصی طراحی و اجرا شده اند . در قسمت زیرین از قرنیز مرمر استفاده شده است که با دو گوی در جلو کار شکل بسیار زیبا تری به خود گرفته است . و اما در زیباترین قسمت عکس بالا قاب کتیبه و یا بالاسری سنگ را مشاهده میکنیم . قابی مرمر با طراحی و ابزاری خاص که تماما با دست اجرا شده است .

رتبه سیزدهم زیباترین سنگ قبر : سنگ ساده با طراحی جدید

بسیاری از افراد نمونه بالا را به عنوان سنگی زیبا برای مقبره انتخاب نمیکنند گرچه با طرحی خاص و تازه آراسته شده است .

رتبه چهاردهم : سنگ مرمر آبی

زیباترین سنگ مرمر آبی برای قبر و مزار

سنگ های مرمر آبی جزو زیباترین و گران قیمت ترین سنگ های مزار میباشد که به دو صورت طبیعی و رنگ شده در بازار ایران موجود میباشد . زیبائی این سنگ به قدری است که بدون اجرا جزو خاص ترین و زیبا ترین سنگ های قبر به شمار میرود . نادر بودن این سنگ و صادرات بالای آن از دلایل عمده قیمت بالای این محصول میباشد . با اجرای زیبای بی شک این سنگ به شما یکی از زیباترین مقبره ها را میدهد .

رتبه پانزدهم : طرحی ساده و ارزان قیمت

عکس بالا جزو ساده ترین سنگ های مزار میباشد . همانطور که در قبل گفته شد گل آرایی شاید مهمترین فاکتور در زیبائی سنگ مقبره میباشد . با گل آرائی با سلیقه میتوان ساده ترین سنگ های مزار به زیباترین سنگ قبر تبدیل کرد .

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

خیلی از آدم ها به این فکر نمی کنند که پس از مرگ کجا و در چه قبری به خاک سپرده میشوند اما برای بعضی دیگر این موضوع مهم است.به نظر این دسته از آدم ها جای قبر و شکل آن می تواند انعکاس و پژواک زندگیشان باشد. و وسیله ای برای این که اسم و نشانی از آنها به یادگار بماند.

مرگ آخرین ایستگاه است و قبر آخرین خانه، شاید زیر سایه های سبز یک درخت قدیمی باشد یا در گوشه دنج یک باغ، یا وسط یک شهر شلوغ … خیلی از آدم ها به این فکر نمی کنند که پس از مرگ کجا و در چه قبری به خاک سپرده می شوند؛ اما برای بعضی دیگر این موضوع مهم است. به نظر این دسته از آدم ها جای قبر و شکل آن می تواند پژواک زندگی شان باشد و وسیله ای برای این که اسم و نشانی از آنها به یادگار بماند.

مثال ها :

۱) هنرپیشه و نوازنده فرانسوی در سال ۱۹۹۰ درگذشت. او در یکی از گورستان های پاریس به خاک سپرده شد. قبر او تمثالی از خودش می باشد که دراز کشیده و سر خود را در دست گرفته و به چشم هایش خیره شده است. این قبر به وصیت خود او چنین شکلی یافته است.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۲) دو نفر که دارند به هم دست می دهند نیز از عجیب ترین مقبره های دنیاست. این دو نفر یک زوج هستند. مرد مذهب پروتستان داشت و در قسمت پروتستان ها به خاک سپرده شد و زن یک کاتولیک بود و در قسمت کاتولیک ها دفن؛ اما آنها دوست داشتند تا قبرهایشان نزدیک هم باشد؛ پس این طرح عجیب را کشیدند.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۳) جدال ابدی یک زن و شوهر، اسم مقبره ای است که می بینید. مرد روی صندلی نشسته و مجسمه صورت زن در جهت مخالف او قرار دارد. آنها خودشان خواستند تا قبرشان این گونه ساخته شود. این شکل عجیب نمادی از اعتراض آنها و نشانه ای از یک زندگی سرد و بی روح بود، زیرا در سال ها زندگی مشترک هرگز با هم مهربان نبودند و بیشتر وقت خود را به جدال و کشمکش گذرانده اند.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۴)این قبر متعلق به متیو استنفورد رابیسون است. او به دلیل معلولیت مجبور بود روی صندلی چرخ دار بنشیند. این قبر، نمادی از رهایی و به آرامش رسیدن او پس از مرگ است.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

مثال ها :

۵) ژرژ رودنباخ شاعر، رمان و نمایش نامه نویس بلژیکی فرانسوی بود. او در سال ۱۸۵۵ در شهر تورنه به دنیا آمد و در سال ۱۸۹۸ در پاریس درگذشت. با وجود اینکه از او داستان ها و نمایش نامه های بسیاری به جای ماند، در زندگی به آنچه می خواست از نظر مادی و معنوی نرسید. از این روی، وصیت کرد تا سنگ قبرش مجسمه یکی از شخصیت های داستان هایش باشد؛ مردی که با یک گل از قبر بیرون آمده است.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۶) این مقبره به یک زوج ثروتمند آمریکایی تعلق دارد و در شهر هیاتاوا آمریکا قرار گرفته است. جان ملبورن دیویس و همسرش سارا پنجاه سال با یکدیگر زندگی کردند و تصمیم گرفتند تا مقبره با شکوهی برای خود بسازند. ساخت این مقبره، هفت سال طول کشید و آن ها با صرف نیمی از ثروت خود، هفت مجسمه از خود ساختند.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۷) ایستگاه راه آهن سنت پانکراس، یک ایستگاه تاریخی است که معماری ویکتوریایی دارد. این ایستگاه همچنان آثار تاریخی خود را حفظ کرده است. مهندس معمار این ایستگاه پیشنهاد داد تا به جای تخریب سنگ قبرها آنها را در یک جا در زیر یک درخت جمع کنند تا علاوه بر حفظ آنها به یک جاذبه گردشگری نیز تبدیل شود.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

۸) قبرستان رنگی در مکزیک نیز عجیب ترین مقبره های دنیا را در خود جای داده است. تمام قبرهای این قبرستان رنگی هستند. مردم این منطقه از جهان بر این باورند که رنگ کردن قبرها باعث شادی روح مردگان می شود.

عجیب ترین سنگ قبرهای دنیا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *